Szlaki turystyczne piesze i rowerowe

Piesze szlaki turystyczne (można je przebyć także na rowerze)

Wszystkie piesze szlaki schodzą się lub mają swój początek przy skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza i Piłsudskiego w Konstancinie:

Zielony

prowadzi przez Królewską Górę i Nowe Wierzbno, a dalej tereny leśne Chojnowskiego Parku Krajobrazowego w kierunku południowym. W okolicach Czarnowa opuszcza obszar Gminy Konstancin-Jeziorna i kieruje się w stronę Zalesia Górnego, przez Lasy Chojnowskie, Ustanówek do Złotokłosu. Długość odcinka Konstancin-Ustanówek 16 km, cały szlak - 34 km.

Czarny

prowadzi po zamkniętej pętli przez zabytkowy teren Konstancina, Las Oborski, Skolimów, deptak nad rzeką Jeziorką i Park Zdrojowy. Długość pętli 8,8 km.

Żółty

prowadzi przez zabytkowy teren Konstancina, Las Oborski, Łyczyn i Cieciszew nad Wisłę. We wsi Dębówka opuszcza obszar Gminy Konstancin-Jeziorna i kieruje się dalej na południe do Góry Kalwarii. Długość odcinka Konstancin-Słomczyn - 6,5 km, Słomczyn-Góra Kalwaria (dworzec autobusowy) - 12,5 km. Łącznie 19 km.

Niebieski

prowadzi z Ursynowa, przez Las Kabacki, Konstancin (Park Zdrojowy), Obory (Dwór w Oborach), rezerwat Łyczyńska Olszyna, Łyczyn, Las Oborski. W okolicach Czarnowa opuszcza obszar Gminy Konstancin-Jeziorna i kieruje się w stronę Zalesia Górnego. Długość odcinka Kabaty-Konstancin 9 km, a Konstancin-Zalesie Górne (do stacji PKP) - 20,6. Łącznie 29,6 km.

Piesze ścieżki spacerowe

"Śladami Stefana Żeromskiego" (kolor czerwony, zamknięta pętla 10,5 km)

początek przy skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza i Piłsudskiego w Konstancinie. Trasa prowadzi przez Park Zdrojowy, wzdłuż rzeki Jeziorki do ronda Jana Pawła II przy Starej Papierni, dalej poniżej skarpy pradoliny Wisły przez rezerwat Łęgi Oborskie, dwór w Oborach, rezerwat Skarpa Oborska, cmentarz z I wojny światowej "Marynin", Łyczyn, rezerwat Obory w Lesie Oborskim, koło dawnej gajówki i Głazów Żeromskiego, a dalej do Konstancina. ścieżka przechodzi obok willi świt, w której mieszkał Stefan Żeromski.

"Do Skolimowa" (kolor niebieski, zamknięta pętla 7,5 km)

początek przy skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza i Piłsudskiego w Konstancinie. Trasa prowadzi ulicami Sienkiewicza, Żeromskiego, Batorego, Piotra Skargi, Piasta, Sanatoryjną, Graniczną i Akacjową do cmentarza skolimowskiego, dalej ulicami Chylicką i Rycerską do rzeki Jeziorki, następnie wzdłuż rzeki do Parku Zdrojowego. Pod drodze liczne zabytkowe wille.

Obydwie ścieżki wytyczono dla uczczenia Roku Stefana Żeromskiego obchodzonego w 80 rocznicę śmierci. Trasy prowadzą do miejsc, w których pisarz lubił spacerować.

Rowerowe szlaki turystyczne

Niebieski

Prowadzi z Ursynowa do Góry Kalwarii i Czerska terenami nadwiślańskimi. Po drodze przechodzi przez centrum Konstancina. Trasa: Las Kabacki, Ogród Botaniczny PAN, Konstancin, wzdłuż rzeki Jeziorki do ronda Jana Pawła II przy Starej Papierni, Obory, Goździe, Cieciszew. We wsi Dębówka szlak opuszcza obszar Gminy Konstancin-Jeziorna.

Czarny

wariant szlaku niebieskiego. Przy dworze w Oborach skręca w prawo i prowadzi przez tereny Chojnowskiego Parku Krajobrazowego, najpierw Las Oborski, następnie przez Lasy Chojnowskie w kierunku Zalesia Górnego. W okolicach Czarnowa szlak opuszcza obszar Gminy Konstancin-Jeziorna.

Żółty

wariant szlaku czarnego. Prowadzi przez Las Oborski inną trasą niż szlak czarny - kieruje dalej na południe w okolice wsi Kawęczynek, a następnie przez Borowinę do Czarnowa, gdzie ponownie łączy się z czarnym szlakiem.

Wyszukaj

wolne miejsca

Szukaj

Mapa strony
Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia czytelnikom komfortu podczas korzystania z naszego serwisu. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ustawienia przeglądarki możesz zmienić każdej chwili.